دنیز نت

دنیز نت

"فروشگاه دفتر خدمات کامپیوتری و اینترنتی دنیز" ... دانلود تحقیق دانشجویی، دانلود مقاله ،دانلود مقالات انگلیسی به همراه ترجمه فارسی، دانلود پایان نامه، دانلود کارآموزی، دانلود کارورزی، دانلود تحقیق های فرهنگیان، دانلود تحقیق آموزش و پرورش، دانلود تحقیق دانش آموزی، دانلود تحقیق ارتقای شغلی، نمونه سوال، اخبار دانشگاه پیام نور

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 389
  • بازدید دیروز : 52
  • بازدید کل : 684210

مقاله: مدل مناسب حسابداری برای بانکداری دولتی در ایران با تأکید بر عقود مشارکتی


--- مقاله: مدل مناسب حسابداری برای بانکداری دولتی در ایران با تأکید بر عقود مشارکتی ---

تعداد صفحات: 33 صفحه ---

قالب فایل: WORD ----

توضیحات بیشتر در ادامه ....

___________________________________

فهرست مطال

چکیده2

مقدمه3

بیان مسئله4

اهمیت و ضرورت موضوع7

ادبیات و پیشینه پژوهش8

پیشینه تحقیق13

سؤال‌های اصلی تحقیق15

روش تحقیق16

روش گردآوری اطلاعات18

آزمون‌های آماری انجام شده و نتایج حاصله19

رتبه‌بندی عوامل کلیدی مورد اجماع21

یافته‌های تحقیق و مدل گزارشگری مالی پیشنهادی24

نتیجه‌گیری و پیشنهادات29

منابع و مأخذ32

__________

چکیده

قانون عملیات بانکداری بدون ربا در سال ۱۳۶۲ تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده است، اما سیستم حسابداری مناسب و مورد نیاز برای ایفا و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی حاکم بر الزامات این قانون تدوین و طراحی نشده است. به نظر برخی صاحب نظران سیستم حسابداری و گزارشگری مالی مورد استفاده در نظام بانکی کشور برای انجام عملیات حسابداری قراردادهای با نرخ معین مشکلی ندارد و اجرای آن‌ها با به‌کارگیری استاندارهای حسابداری مصوب سازمان حسابرسی امکان‌پذیر است، اما سیستم مورد عمل از قابلیت‌های لازم برای اجرای قراردادهای دارای سود نامشخص (عقود مشارکتی)، به دلیل پیچیدگی و مشکلات محاسبه سود مبتنی بر نتایج واقعی عملکرد، برخوردار نیست و به محاسبه درست سود ناشی از این عقود منجر نمی‌شود. این در حالی است که نهاد استانداردگذار و مجامع حرفه‌ای حسابداری نیز تاکنون نسبت به ارائه راه‌حل و روی‌های مناسب و مشخص برای اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا و رعایت الزامات مورد تأکید این قانون اقدامی نکرده‌اند. به همین دلیل و به لحاظ اهمیت این موضوع، در این تحقیق ضمن انجام مطالعات نظری با استفاده از روش دلفی و کسب نظر از ۹۶ فرد صاحب‌نظر، نارسایی‌های نظام حسابداری مورد استفاده بانک‌ها شناسایی گردیده است.

علاوه بر این، کاربرد »نظریه وجوه« و سیستم حسابداری حساب‌های مستقل همراه با »چارچوب مفهومی مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی«، موردنظر خواهی قرار گرفت. بر اساس یافته‌های این پژوهش، عوامل کلیدی یک مدل حسابداری و گزارشگری مالی مبتنی بر مبانی قانونی عملیات بانکداری بدون ربا تبیین و پیشنهادشده است.


مبلغ قابل پرداخت 11,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 209

برچسب های مهم

"هدف ما ارتقاء کیفیت و جلب رضایت شماست"

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما