دنیز نت

دنیز نت

"فروشگاه دفتر خدمات کامپیوتری و اینترنتی دنیز" ... دانلود تحقیق دانشجویی، دانلود مقاله ،دانلود مقالات انگلیسی به همراه ترجمه فارسی، دانلود پایان نامه، دانلود کارآموزی، دانلود کارورزی، دانلود تحقیق های فرهنگیان، دانلود تحقیق آموزش و پرورش، دانلود تحقیق دانش آموزی، دانلود تحقیق ارتقای شغلی، نمونه سوال، اخبار دانشگاه پیام نور

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 382
  • بازدید دیروز : 52
  • بازدید کل : 684203

مقاله: بررسی اثرات روانی- اجتماعی بازیهای کامپیوتری بر دانش آموزان دبستانی


--- مقاله: بررسی اثرات روانی- اجتماعی بازیهای کامپیوتری بر دانش آموزان دبستانی ---

تعداد صفحات: 31 صفحه ---

قالب فایل: WORD ----

توضیحات بیشتر در ادامه ....

___________________________________

چکیده

مقدمه: همزمان با رشد تکنولوژی و ورود بازی های رایانه ای به مرز و بوم ما ، این بازی ها به دلیل داشتن جذابیت های ناشی از تصاویر متنوع و گیرا، گرافیک بالا، هیجانات زیاد و راحتی استفاده از آن، به سرعت جای خود را در میان کودکان و نوجوانان باز کرده است. دامنه و گستردگی استفاده از این پدیده به اندازه ای است که کمتر کودک و نوجوانی را می توان یافت که از بازی های رایانه ای بی بهره مانده باشد. اغلب والدین نیز بی آن که نگران اثرات مخرب این کالای "تجاری ـ هیجانی" باشند، به رفتار فرزند خود عادت کرده و منفعلانه به این وضعیت تن داده اند.

روش شناسی : تحقیق حاضر درچارچوب روش علی- مقایسه ای یا روش پس از وقوع انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق را کلیه دانش آموزان دبستانی یک شهر بوده است. با توجه به اینکه تعداد مدارس ابتدایی 20 مدرسه بوده و تعداد کل دانش آموزان 1509 نفـر می باشد وبا توجه به امکانات مادی و صرفه جویی در هزینه ودر زمان تعداد نمونه 100 نفر بصورت تصادفی ساده تعیین گردید.در جمع آوری اطلاعات نیز از پرسشنامه ای محقق ساخته با اعتبار صوری و پایایی 86/ استفاده شده است

روش های آماری:علاوه برآمارهای توصیفی همچون فراوانی، درصد، بعلت اینکه سطح سنجش اکثر متغیرهای تحقیق به صورت اسمی وترتیبی است وبررسی رابطۀ دو گروه ( مورد مطالعه ومورد مقایسه) مدنظر است از آمارهای استنباطی، بخصوص آزمون کای اسکوئر(2 X) و ضرایب همبستگی فی (phi) استفاده شد.

نتایج:بازیهای کامپیوتری بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان، افزایش خشونت و پرخاشگری، بیگانگی اجتماعی- فرهنگی، میزان مشارکت دانش آموزانی که بازی کامپیوتری انجام می دهند به نسبت کسانی است که این بازی ها را انجام نمی دهند بیشتر می باشد.

کلید واژه ها:بازیهای کامپیوتری، اثرات روانی اجتماعی، خشونت و پرخاشگری، مشارکت

 


مبلغ قابل پرداخت 16,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 218

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

"هدف ما ارتقاء کیفیت و جلب رضایت شماست"

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما