دنیز نت

دنیز نت

"فروشگاه دفتر خدمات کامپیوتری و اینترنتی دنیز" ... دانلود تحقیق دانشجویی، دانلود مقاله ،دانلود مقالات انگلیسی به همراه ترجمه فارسی، دانلود پایان نامه، دانلود کارآموزی، دانلود کارورزی، دانلود تحقیق های فرهنگیان، دانلود تحقیق آموزش و پرورش، دانلود تحقیق دانش آموزی، دانلود تحقیق ارتقای شغلی، نمونه سوال، اخبار دانشگاه پیام نور

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 72
  • بازدید دیروز : 62
  • بازدید کل : 683062

مقاله انگلیسی با ترجمه (2014)استفاده از نظریه صف بندی و مدل شبیه سازی برای بهینه سازی عملکرد داروخانه بیمارستان


استفاده از نظریه صف بندی و مدل شبیه سازی برای بهینه سازی عملکرد داروخانه بیمارستان

Using Queuing Theory and Simulation Model to Optimize Hospital Pharmacy Performance

پس زمینه: داروخانه بیمارستان، مسئول کنترل و نظارت برای فرآیند مصرف دارو بوده و دسترسی به موقع به مصرف امن، مؤثر و مقرون به صرفه دارو برای بیماران و پرسنل بیمارستان را تضمین می کند.

اهداف: هدف این مطالعه، بهینه سازی مدیریت داروخانه بیماران سرپایی مطالعه شده با طراحی نظریه صف بندی مناسب و روش شبیه سازی می باشد.

بیماران و روش ها: یک مطالعه تحلیلی – توصیفی در یک بیمارستان نظامی در ایران، تهران در سال 2013 انجام شد. یک نمونه 220 بیمار که به داروخانه بیماران سرپایی بیمارستان در دو شیفت صبح و عصر مراجعه کردند، برای جمع آوری داده های لازم برای تعیین نرخ ورود به نرخ خدمات و دیگر داده های مورد نیاز برای محاسبه جریان بیماران و متغیرهای عملکرد شبکه صف بندی انتخاب شدند پس از تحلیل اولیه داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS 18، شاخص های عملکرد شبکه صف بندی داروخانه، برای هر دو شیفت محاسبه شدند. بنابراین بر مبنای داده های جمع آوری شده و ارائه راه حل های مناسب سیستم صف بندی موقعیت فعلی برای هر دو شیفت با استفاده از نرم افزار ARENA 12 مدلسازی و شبیه سازی شده و 4 سناریو بررسی شد.

نتایج: نتایج نشان داد که ویژگی های صف داروخانه مطالعه شده در طی تحلیل موقعیت در شیفت صبح و عصر نامطلوب بود. میانگین تعداد بیماران در داروخانه، 21/19 و 66/14 در صبح و عصر بود. میانگین زمان صرف شده در سیستم با مشتریان، 39 دقیقه در صبح و 35 دقیقه در عصر بود. کاربرد سیستم در صبح و عصر، 25 و 21 درصد بود. نتایج شبیه سازی نشان داد که کاهش پرسنل در صبح از 2 به 1 نفر در مرحله دریافت تجویز دارو شاخص های عملکرد صف را تغییر نداد. افزایش یک پرسنل در تحویل داروهای تجویز شده می تواند باعث کاهش 10 نفر در میانگین طول صف و 18 دقیقه و 4 ثانیه در میانگین زمان انتظار شود. از طرف دیگر، نتایج شبیه سازی نشان داد که در عصر، کاهش پرسنل از 2 به 1 در تحویل داروهای تجویز شده، شاخص های عملکرد صف را تا حد کمی تغییر داد. افزایش یک پرسنل برای تحویل داروهای تجویز شده باعث کاهش 50 نفر در میانگین طول صف و 8 دقیقه و 44 ثانیه در میانگین زمان انتظار شد.


مبلغ قابل پرداخت 30,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

"هدف ما ارتقاء کیفیت و جلب رضایت شماست"

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما