دنیز نت

دنیز نت

"فروشگاه دفتر خدمات کامپیوتری و اینترنتی دنیز" ... دانلود تحقیق دانشجویی، دانلود مقاله ،دانلود مقالات انگلیسی به همراه ترجمه فارسی، دانلود پایان نامه، دانلود کارآموزی، دانلود کارورزی، دانلود تحقیق های فرهنگیان، دانلود تحقیق آموزش و پرورش، دانلود تحقیق دانش آموزی، دانلود تحقیق ارتقای شغلی، نمونه سوال، اخبار دانشگاه پیام نور

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 76
  • بازدید دیروز : 37
  • بازدید کل : 681796

خاستگاه و تاريخچه روانشناسي تفاوتهاي فردي


عنوان پودمان: روانشناسی و تعلیم و تربیت کودکان

 

درس تفاوت های فردی

 

نام و نام خانوادگی

 

شماره دانشجویی:

کد ملی:

 

رشته : مدیریت خانواده

 

مقطع: فوق دیپلم

 

نیمسال اول :95-94

 

 

خاستگاه و تاريخچه روانشناسي تفاوتهاي فردي

مقدمه

روان‌شناسی تفاوت‌های فردی و یا روانشناسی افتراقی (به انگلیسی: Differential Psychology) شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به بررسی شیوه‌هایی‌های که در آن‌ها افراد در رفتار با یکدیگر متفاوتند می‌پردازد. این زیرشاخه از روان‌شناسی از سایر ابعاد این علم متمایز شده است٬هرچندکه روان‌شناسی علم مطالعه انسان‌ها است٬اماروان‌شناسان نوین بیشتر به مطالعه گروه‌های انسانی و یا پایه‌های بیولوژیکی شناخت اقدام می‌کنند. به عنوان مثال، در ارزیابی اثربخشی هر درمان جدیدی ، متوسط عملکرددرماندریک گروه درمانی ممکن است با متوسط اثر دارونما ( و یایک درمان شناخته شده ) در گروه شاهد دوم مقایسه شود. در این زمینه، در حقیقت تفاوت بین افراد در واکنش خود نسبت به آزمودنی و به دستکاری تجربی بیشتر به عنوان اشتباهات آزمون محاسبه شده تا پدیده‌ای در خور مطالعه و دلیل آن این است که پژوهش‌های روان‌شناختی وابسته به کنترل‌های آماری‌ای است که تنها بر گروه‌هایی از مردم تعریف می‌شوند. روان‌شناسان تفاوت‌های فردی٬معمولاًبه بررسی اشخاص٬به شکل مطالعه گروه‌هایی برپایه اشتراک تفاوت‌هایی که با دیگران دارند می‌پردازد.روانشناسي تفاوتهاي فردي همانند ساير شاخه هاي روانشناسي، موضوع، هدف و روش خاصي داشته و روانشناسي تفاوتهاي فردي به مطالعه تفاوتهاي افراد و گروهها مي پردازد.


مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2305

برچسب های مهم

"هدف ما ارتقاء کیفیت و جلب رضایت شماست"

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما